Op weg naar Ile de Re

6 september 2018 - Île de Ré, Frankrijk

Maandag 3 september,
na bijna 5 weken Eps gaan de luiken en deuren dicht, een knuffel bij de buurman, de TomTom aan, tolwegen UIT en gaaaan!
We gaan richting Bordeaux want het doel is om woensdag aan te komen in Ile de Re, een prachtig eiland voor de kust.
Opvallend is het grote aantal campers dat ook onderweg is, dat zullen wel dezelfde
“lotgenoten” zijn als wij! Na een goede 300 km stoppen op een camperplek in Montagne au Perche, een prachtig gebied in Normandië. We dalen een best steile weg af naar het meertje en vinden een mooie plek. Stoelen naar buiten, Marjo pakt een biertje voor mij maar voordat ik daaraan toe kom staat er een Fransman bij de camper en nog geen 5 minuten later sta ik in hun camper te kijken naar een niet werkend apparaat van het zonnepaneel! Niet zo handig als je als Fransman een zonnepaneel koopt met Engelstalige handleiding! Ik kan het helaas niet oplossen voor hun,
maar wordt wel super vriendelijk bedankt voor mijn tijd, nu ff voor m’n biertje.
Even later komt de man, nog steeds een beetje ontdaan omdat hij geen tv kan kijken, ons bedanken met een hand snoepjes uit Cambrai! Zij wonen ook in het noorden, zijn vader komt uit Rotterdam en z’n moeder uit België, maar een woord Nederlands zit er niet in. Even later parkeert er naast ons een camper waar je echt een groot rijbewijs voor moet hebben en die ongeveer 2x zo groot is als die van ons, de camperplek waar 6 campers volgens de app kunnen staan is nu vol!
Als ik de volgende ochtend opsta staan er 14 campers, het is echt druk nog in deze tijd van het seizoen!
Wij vertrekken al vroeg en na tanken en boodschappen rijden we door prachtige landschappen van Normandië vergezeld door een heerlijk zonnetje. Rond lunchtijd rijden we Le Lude binnen, een hele oude vestingstad met een prachtig kasteel aan de Loire. Een gezellige uitziende brasserie is onze lunch stop waar we worden verrast met een compleet menu! Voorgerecht van de saladebar, hoofdgerecht met 2 keuzes, kaas en taart als toetje, fles wijn en koffie en dat alles voor 13,50! We vervolgen onze reis en vinden een mooie plek in Thouars met een mooi uitzicht over de rivier. Ook deze plek loopt aan het einde van de dag vol! Om 9:00 uur rijden we daar weer weg voor het laatste stukje naar Ile de Re. We passeren de imposante brug naar het eiland en meldden ons bij de vooraf uitgezochte camping in Le Bois-plage-en-Re! Er blijken nog slechts 4 plekjes te zijn die je mag uitzoeken, maar advies van de receptie is zoek er 2 uit, want er lopen al meer mensen rond met deze opdracht. We vinden een prima plek, maar het is echt een vreemde ervaring dat het in deze tijd nog zo druk is. Installeren, lunchen bij de camper en dan naar het 50 mrt verderop gelegen strand waar ik de eerste zeeduik neem van dit seizoen.

1. Karin:
    6 september 2018
    Wat een leuke foto's!!! Grappig dat jullie met zovelen (pensionado's) op pad zijn! Geniet nog even op het mooie eiland en dan een gezellige tijd bij Marieke en gezin gewenst!
    xxx
  2. Hans&Tilly:
    6 september 2018
    Mooie foto’s en wat leuk om te zien hoe jullie genieten.Lieverds veel plezier straks bij Marieke!!!👍😘💋
  3. Selma Knulst:
    6 september 2018
    Hahaha "wij zijn er bijna".
    En velen met ons....
    Geniet ze. Xx
  4. Hans en Carla:
    7 september 2018
    mooie foto's,niets te zien van die drukte,ha,ha
    nu op naar Brive
  5. Nicolette Blok:
    7 september 2018
    Steeds meer van die lui die denken opzij opzij opzij, de pensionades komen voorbij hahahhaah . Heerlijke foto's ik geniet stiekem mee wetens dat het mijn voorland is om vrij te zijn. Weliswaar geen campertje, maar wel, net als jullie, heerlijk je eigen vrije tijd in te delen!! Wel op tijd zijn voor een plekkie hahaha...geniet!!!😍😉
  6. Erik:
    7 september 2018
    Wat een grappige ervaringen! Het betere leven. Ik ben jaloers! Groetjes!