Op naar Brive

14 september 2018 - Mirepeisset, Frankrijk

Dag 2 op Ile de Re begint bewolkt maar de temperatuur is prima, dus op de fiets naar de markt in Le Bois en Re waar we 2  “Fatboy’s” (neppers hoor) kopen voor op het strand. Een super gezellige markt met ook een overdekt gedeelte met een aparte hal voor de prachtig opgemaakt te visstallen waar ik 12 oesters koop voor 5 euro!
Dan tussen de wijnvelden door naar St. Martin de Re waar we heerlijk lunchen aan de haven daar. Na een wandeling door het fort fietsen we terug naar de camper, inmiddels is de zon weer helemaal terug en gaan we luieren op onze Fatboy’s aan het strand.

Vrijdag ochtend 7-9 vertrekken we om 10:00 rijden we via de imposante brug van het eiland af weer terug naar het vasteland en zetten we koers naar Brive la Gaillarde waar we halverwege de middag aankomen. Ff uitladen en dan samen met Marieke de meiden uit school halen. Prachtig weer ook weer hier dus op het terras bijpraten onder her genot van een biertje en de olijven van Fred. BBQ master Fred steekt het vuur aan en we eten heerlijke worstjes en gehakt “a la Fred” met een superlekker tomaten salade van verse tomaten uit de tuin. Bijtijds naar bed morgen naar de markt in Brive.

We zijn om 10:00 op de deels open maar ook een groot gedeelte overdekte markt waar Marieke en Fred hun eigen bekende leveranciers hebben voor groenten, eend en kaas natuurlijk. Spullen thuis brengen en dan op naar Rocamadour, de na Lourdes grootste bedevaartplaats in Frankrijk waar je na en klim van 216 treden de 7 heiligdommen van deze bedevaartplaats bereikt. Pelgrims op bedevaart leggen de klim naar boven op hun knieën af! Via de kruisweg gaan we weer naar beneden en gaan naar Rocher des Aigles waar we getuige zijn van een geweldige vogelshow met gieren, condors, zeearend en nog veel meer andere roofvogels. Enkele van hun mogen gewoon vrij rond vliegen en die zie je dan ook op honderden meters hoog boven de vallei rondcirkelen.
Met andere roofvogels doen ze dan de vliegshow. De middag wordt afgesloten met een show met uilen waar een gepassioneerde spreker prachtige verhalen verteld over deze dieren.
Dan terug naar Brive voor de bbq met eendenborst en salade met aardappelen en boontjes uit eigen tuin, weer fantastisch klaargemaakt door de bbq master Fred, “Ik hou daarvan” zou Marieke zeggen 😂👍
Zondag ochtend na het ontbijt op naar Collonges la Rouge een klein heel oud dorp waar alle huizen zijn gebouwd met een rode steen uit de regio, dan voor de picknick naar Curemont ook zo’n prachtig dorp maar nog veel minder toeristisch dan Collonges. We besluiten de tour vandaag met een kort bezoek aan Turenne een tegen een berghelling gebouwd vestingstadje met een prachtig fort.
Terug in Brive even afkoelen in het zwembad en als het begint te spetteren gaan we naar binnen voor een tapas maaltijd en maken we ons op voor de match tegen Frankrijk. We verliezen (niet onterecht) met 2-1 maar spelen een best redelijke 2e helft tegen de wereldkampioen!
Maandag ochtend vroeg op, de meiden gedag zeggen, die gaan naar school, en Fred gedag zeggen die moet voor kleine ingreep naar het ziekenhuis. We laden onze spullen in en nemen ook afscheid van Marieke en vertrekken naar Capelou wat een km of 85 verderop ligt en waar vrienden van ons een gite hebben gehuurd.
Die zagen op Facebook dat we in de buurt zaten dus.....

1. Erik:
    14 september 2018
    Dit is toch echt leven als god in Frankrijk! Pffff nog een jaartje of misschien wat eerder, dan volg ik jullie! Fijn dat jullie nu zo kunnen genieten na al die trammelant. Wel verdiend!!!!!
  2. Karin:
    14 september 2018
    Wat vooral opvalt is dat jullie zo genieten en dat is jullie zo gegund!
    En ondertussen genieten wij mee...van jullie verhalen en foto's! Xxx
  3. Nicolette Blok:
    Zwitsers leven❤️🍷🎻😘in Viva la france🙋‍♀️
  4. Hanneke:
    Mooi verhaal weer. Dank hiervoor. Veel plezier met de verdere reis. ⛱😎😘
  5. Marieke:
    16 september 2018
    Was zoooo gezellig!!! Thnx voor het super weekend!!!😘
  6. Hans en Carla:
    16 september 2018
    Weer veel mooie dingen gezien, bbqmaster lijkt een topper. Heerlijk. Mooie foto's. Genieten geblazen.