We gaan weer!!

2 september 2018 - Eps, Frankrijk

we gaan weer op pad!

even een terugblik van de afgelopen weken.

op vrijdag 14 juli zijn we uit Rijswijk vertrokken richting het zuiden en ons kampement opgeslagen in Maasbree.
Dit om de volgende dag te vertrekken richting Venlo waar we zijn uitgenodigd voor een feest ter gelegenheid van de 70ste verjaardag van Martin Berkepeis.
Het feest was een super gezellige samenkomst van veel oude bekenden aangevuld met heerlijk eten.
De volgende dag gaan we op weg richting Duitsland en overnachten we op een camperplek in Gerolstein naast het zwembad waar we aan het einde van de dag nog even heerlijk van genieten.

Maandag vertrekken we na een vroege zwempatij naar Zendscheid waar Rene en Liny wonen, ook oude vrienden van ons die we zeker 20 jaar niet hebben gezien.

Ze hebben een oude school gekocht en ongetovert tot een prachtige woning
met een vakantie woning en in een van de vele prachtige schuurtjes een ruimte met eetgelegenheid en een pizzaoven!
Na wat uurtjes gezelligheid en bijpraten stappen we weer in de camper en rijden we naar Punderich aan de Moezel.
We vinden een plekje op de camping en bljven hier 2 dagen om even bij te komen, te wandelen en te genieten van deze prachtige omgeving.

We vervolgen de reis en stoppen in Luxemburg waar we 2 nachten in Dillingen aan de rivier de Sure. De volgende dag besluiten een kanotocht te gaan maken die behalve dat 12 km kanoeen best wel een heel eind is ook nog onderweg resulteert in een volledige kopjeonder! Resultaat een nat pak, een slipper van Marjo verloren
en een fotocamera waar het water uitloopt! Maar wel veel lol gehad!

Op de weg terug naar Eps overnachtten we nog bij toeval weer op de camping bij het oude station in  Fellieres om de volgende dag bij en brocante Carla en Hans te ontmoetten waar we na een hapje en een drankje terug gaan naar het huis.Na wat klusssen hier gaan we met Carla en Hans op de 25 ste juli terug mee richting huis om in Zundert bij Pieter en Greta de Citroen Berlingo op te halen die we van hun hebben overgenomen.
Laat op de avond zijn we weer terug in Eps. De komende dagen is het net als in Nederland ook hierbloedheet en kopen we een "zwembad" om de komende warme dagen wat verkoeling te zoeken.
We slopen de "oude" douche en bouwen met wat hindernissen een nieuwe 'met lage instap versie"

Na de gezellige bezoeken van Hanneke, Wim en Cora, Karin Kenn en Ijeoma komen Carla en Hans weer terug voor de "brocante" hier voor de deur waar we veel spullen verkopen.
Inmiddels is iedereen weer veilig terug naar huis en maken wij ons op voor onze nieuwe "Tour de France" die morgen 3 september gaat beginnen. De camper staat klaar, doel is om vrijdag a.s. aan te komen in  Brive bij Marieke (nicht van Marjo)
en daarna nog een week of  3 via de middellandse zeekust ergens rond begin oktober weer terug te komen hier in Eps.
We gaan jullie op de hoogte houden van onze nieuwe belevenissen, tot dan!

1. Nicolette Blok:
    2 september 2018
    Gezellige verhaal en prachtige foto’s , wens jullie natuurlijk veel
    Lol en plezier bij Marieke en ik kijk in ieder geval weer uit Naar jullie volgende verhaal !
  2. Selma Knulst:
    2 september 2018
    Super!
    Heel veel plezier en nog mooie weken toegewenst.
  3. Marieke:
    3 september 2018
    Hier hebben we er helemaal zin in!!! kusjes en doe rustig aan!!!
  4. Hanneke:
    3 september 2018
    Veel plezier de komende maand. En ik kijk weer uit naar jullie reisverhalen.
  5. Erik:
    Een heel fijne tijd!
  6. Hans Pesant:
    3 september 2018
    Veel plezier en mooi weer. Maak er weer een mooie tocht van.
  7. Hans&Tilly:
    3 september 2018
    Lieverds heel veel plezier nog!!!doe voorzichtig en we kijken weer uit naar jullie reisverslag!!!
  8. GrePi:
    3 september 2018
    De jeugd vliegt uit! Ook wij gaan morgen. Weliswaar niet La Douce France, maar de Moezel volstaat deze keer.
    Goede reis!
  9. Karin:
    3 september 2018
    Wat heerlijk dat jullie zo genieten! Veel plezier onderweg en bij Marieke !
    xxx
  10. Hans en Carla:
    5 september 2018
    Terwijl het hier donderd,bliksemd en stort, gaan jullie heerlijk de zon opzoeken.
    geniet,geniet,geniet
    xxx