We zijn halverwege

24 september 2019 - Côte d'Azur, Frankrijk

Napoleon wist wel wat een mooie route was naar het zuiden want na een uurtje rijden klimmen we direct de bergen in en passeren we na weer heel veel bochten, afgronden en prachtige vergezichten, de “col du Ponte” op bijna 1300 mtr. Daarna een spectaculaire afdaling naar Grenoble en beneden aangekomen hebben we dan in zo’n 3 uur tijd net 100 km afgelegd! Mede daardoor halen we weer ons geplande eindbestemming van die dag niet en stoppen we op de camping “Belvedere d’Obiou” op 850 mtr hoog in de bergen. Installeren, zwemmen en dan eten in het restaurant 👍. De volgende dag is een “relax” dag, d.w.z. niet verplaatsen maar genieten van het mooie weer en een dagje om de camper schoon te maken, te zwemmen, de duif te eten en Ajax-Lille te kijken.

Woensdag 18-9 vertrekken we richting Gap en als je dan ziet dat de bouw van de huizen veranderen van steen, kleur en dakpannen, en als de maisvelden veranderen in velden met zonnebloemen en eindeloze velden met lavendel, dan weet je ik ben in de “Provence”! We nemen een afslag naar de “Gorges de la Meouge” (ook gezien in de Tour!) en stoppen bij een voormalige kleine stuwdam, waarna we eindeloos verdwalen op veel te kleine bergweggetjes en cols en dus alweer ons geplande doel van die dag niet halen. Maar ja wat maakt het uit als tijd inmiddels geen issue meer is! Dus overnachtten we naast het station van Siteron waar gelukkig bijna geen treinen meer vertrekken of aankomen, maar met een geweldig uitzicht op de Citadel! Na een vers broodje van de bakker zetten we koers na ons eerdere doel Peillon, vlak bij Nice. Maar worden we onderweg verrast door het doel van eerder, het middeleeuwse plaatsje Entrevaux. Dus camper aan de kant en rondwandelen. Een 2e verrassing is een motor museum met een enorme collectie fantastische oude motoren, die volgens de man aan de ingang allemaal zijn gereviseerd en rijdend zijn neergezet en allemaal privé bezit zijn! Na de lunch waar ik de plaatselijke specialiteit “Secca” (gedroogd gezouten vlees) heb gegeten halen we vandaag net op tijd de camping in Peillon waar we na installatie ons verbazen dat iedereen ondanks het prachtige weer in z’n camper zit. Wij eten buiten maar de volgende dag weten we de reden, we zijn werkelijk lekgestoken door hele kleine muggen! Maar goed de volgende dag doen we Nice met de trein vanaf het station vlak bij de camping en eten we Socca , de specialiteit van Nice (pannenkoek van aardappel en kikkererwten) en wandelen we langs de bekende plekken van deze mooie maar wel heel drukke stad. Na een goede 20 km Nice, stappen we weer in de trein terug naar de rust van de camping.

En omdat ons doel deze reis Monaco was gaan we de volgende dag die kant op met de camper, maar dat blijkt geen goed plan. Inplaats van een stukje over het “Circuit” worden we snel weer teruggestuurd om dat er in de haven een botenshow is dit weekend en alles is afgesloten. Dus snel weer weg, en via de kust naar Cannes waar ik ff in zee heb gestaan, en stoppen we op de camping in Agay. Weer een camping maar dat komt omdat er in deze regio gewoon geen camperplaatsen zijn! We maken een afspraak met France (nichtje van Marjo) voor een bezoekje en gaan daar de volgende dag (zondag) heen. Ze heeft ervoor gezorgd dar ook haar tante Jolanda (92) en haar zus Joëlle er zijn, dus dat is een mooi weerzien na vele jaren. Sinds we in Agay zijn aangekomen is het alsmaar regen en zo komt het dat de maandag ochtend als we opstaan de luifel het een beetje heeft begeven onder de hoeveelheid water die er opstaat! Gelukkig is het gedurende de nacht weer droog geworden en is er geen echte schade! Maar omdat de zon weer is is gaan schijnen besluiten we nog een dagje te blijven om nu echt even een zeeduik te nemen, te eten op een terrasje en weer even wat wasjes te doen. Morgen dinsdag de 24ste schuiven we weer een stukje op langs de kust.

Liefs 😍

1. Nicolette Blok:
    25 september 2019
    Wauw wat prachtig zeg de foto’s en die lavendel velden 😱schitterend!!!!
    Hadden jullie je muggen netjes niet bij je ( Canada) Jezus zeg lijkt wel
    Krentenbol die benen!
    Maar heerlijk verhaal weer😘
  2. Karin:
    25 september 2019
    Prachtige foto's, heerlijk om weer wat te lezen over jullie avonturen!
    Wij zijn halverwege deze week....dat klinkt toch heel anders als jullie titel :-)
    Geniet ook van de andere helft van jullie reis.
    XXX
  3. Hans Pesant:
    25 september 2019
    Wat een heftige, maar waarschijnlijk prachtige toeren in die bergen. Jullie weten nu dat de camper alles aankan, behalve dan teveel regen op de luifel. Het weerzien van Marjo met haar tante en nichtjes was natuurlijk een feest, net als het eten van de socca.
    Hopelijk blijft het weer nu stabiel daar en kan Arnold naar hartenlust de zee in duiken.
    Er zitten weer spectaculaire foto's bij, dus blijf knippen en ons verrassen.
    Liefs en geniet
  4. Hans.:
    25 september 2019
    Hallo lieverds dit was weer even genieten van de prachtige foto`s en het mooie reisverhaal,en dan te weten dat jullie pas op de helft zijn.Lieverds blijf genieten en we zitten alweer klaar voor het volgende reisverhaal.xxxx
  5. Hanneke:
    26 september 2019
    Iedere keer weer genieten van de mooie foto's o.a. van de lavendelvelden, schitterend. En de mooie verhalen. Wat zal tantetje hebben genoten van haar nicht uit Holland. Blijf ons allen verrassen met de mooie foto's en verhalen. we wachten op de volgende helft. Lekker genieten xx
  6. Erik:
    27 september 2019
    Wat een heerlijk verhaal! Ik leef met jullie mee! Afzien hoor! Groetjes uit Voorburg (even wennen)! Erik