Terug naar Eps

11 juni 2018 - Eps, Frankrijk

Deze keer nemen we de "Pont Normadie" met gemak en laten het grijze weer heel langzaam achter ons.

pont normandie
We slaan ons kamp op in "Saint Aubin sur Mer" waar we vlak achter de kust staan.
Hier vertrekken de vissersbootjes om 's ochtends vroeg weer door een tractor aan land te worden gebracht met een verse lading vis die hier direct aan de kraam wordt verkocht. Een wandeling langs de boten en de lege
boulevard en dan tussen wat nieuw aangekomen campers op voor een heerlijke nachtrust.Het is vroeg al een redelijk druk gedoe hier met tractoren en autos, maar wel heel erg gezellig.

Vissersboot
Na het ontbijt even langs de 2 kramen waarna ik 1 kilo "bulots" koop en na enige aarzeling ook een krab. Na advies van de verkoopster hoe deze te bereiden krijg ik er nog een extra krab bij en kom ik trots met mijn buit terug bij de camper.

De oogst van vandaag

Ff overleg hoe deze te vervoeren want we gaan wel weer verder, en als je al geen
fan bent van vis dan is het transport van levende zeedieren wel ff een dingetje.
Bulots gaan in een afgesneden plastic waterfles in de koelkast, krabben in een plasticzak in de spoelbak, en wij gaan op weg. At en toe kijken awe achterom of de krabben blijven waar wij ze hebben bedacht, maar dat gaat goed.
Onderweg door doen we de noodzakelijke inkopen en vinden we ons plekje weer terug in Le Crotoy voor de camping "le Tarteron".
Het weer is hier prachtig dus kunnen de slakken buiten worden gekookt en later ook de krabben. De "bulots" smaken prima, maar de krabben is een dingetje. Het vlees van de dunne pootjes is prima, maar de rest van dit overigens prachtige beest is dusdanig onaantrekkelijk dat dat de afvalbak ingaat.
Dat is er dus zo een van "geprobeerd maar wellicht nooit meer"!

Vrijdag ochtend op de fiets naar de markt waar we niets kopen maar wat wel heel gezellig is. tegen een uur of 12 strijken we neer op een terras voor de lunch. Langzaam komt het zonnetje erbij en wordt het nog een warme middag.
Morgen vertrekken we naar "Long" waar Pieter en Greta (onze oude buren uit Eps) ook staan. 's Ochtends vroeg nog even naar het dorp op de fiets voor wat oesters en dan op pad.
Er is ook precies nog een plekje naast Grepi voor onze camper, dus stoelen, oesters en de cider eruit en ff bijpraten.

CP Long met Grepi
Het wordt een gezellige lange zit met nog een flesje cava en rose en dan even de benen strekken.
Ik loop met Pieter een rondje langs de Somme en het Chateau, de dames waken over de campers.

Chateau Long
BBQ aan het meertje achter de campers en dan naar bed.
Morgen (zondag) gaat Grepie richting de kust en wij weer terug naar Eps.

Camper uitruimen en aan de was!

Terug in Eps Waslijn

1. Selma Knulst:
    11 juni 2018
    Wat een heerlijke reis.
    Nu in Eps. Ook heerlijk.
    Geniet ze!
  2. Nicolette Blok:
    12 juni 2018
    Haha marjo fijn die levende beesten je auto! En dan zijn ze ook nog niet te eten! Maar wel stoer dat Arnold ze geprobeerd heeft ! Zou mijn dingetje niet zijn😱nu weer heerlijk in Eps! Omdat Cora jullie ook zo mist gaan wij maar met zijn tweetjes mijn vakantie afsluiten op Vlieland ! Ff weekend nog de vrijheid opsnuiven. Lekker wandelen en fietsen. Maandag MAG ik weer aan de bak! Gisteren heb ik mijn halletje opgeknapt en vandaag komen de schilders de buitenboel
    Doen. Wel ff andere vakantie en vrijetijdsbesteding dan jullie hebben!! Geniet vooral. Wij kruipen maandag wel weer in keurslijf! En wat een prachtige foto’s weer, ik geniet in ieder geval met jullie mee!
  3. Hans.:
    12 juni 2018
    Hallo lieverds het is iedere keer weer genieten van jullie reisverslag!!!En nu weer lekker genieten in Eps wat ook niet verkeerd is!!!Maar wat dadelijk ook leuk is om alles uit jullie mond te horen!!!Nou luitjes geniet nog even en tot snel!!!XXXX
  4. GrePi:
    16 juni 2018
    Ok wij weer thuis in Wernhout. Het was leuk en gezellig met jullie in Long.
    We houden ons aanbevolen voor een volgende camper meeting!