Richting huis

24 april 2018 - Gorinchem, Nederland

Na een fikse regen en onweersbui op zondag middag gaan we maandag ochtend inpakken en vertrekken gevoed door het weerbericht richting het zuiden.

Ons eerste doel is de Heilige landstichting in Groesbeek waar we met de tel. hulp van Lex op zoek gaan naar het ouderlijk huis van de ouders van Marjo waar haar 3 broers zijn geboren. T was even zoeken maar het staat er nog 👍. Na wat inkopen in Groesbeek bezoeken we de de indrukwekkende Canadese begraafplaats waar ruim 3000 slachtoffers liggen van de operatie Market Garden die mede voor onze vrijheid hebben gezorgd.

Dan op weg naar onze eerste camperplek in Lienden die we kiezen op basis van de recensies in de app van de NKC. Geen woord teveel, een prachtige plek met een uiters vriendelijke beheerder die druk bezig is met het bouwen van een prachtig sanitairgebouw, en waar we voor 7,50 kunnen overnachten 👍

Vandaag daar na een heerlijke nachtrust weer vertrokken en het nabij liggende Grave bezocht. Een prachtig oud vestingstadje aan de Maas. Via de campingwinkel in Schijndel voor wat ontbrekende spulletjes op naar Gorinchem het volgende oude verdedigingsbolwerk in de waterlinie aan de Merwede. Hier zijn we te gast bij de watersport vereniging Merwede en moeten we ons melden bij de havenmeester en ook hier prima plekken gesitueerd aan de jacht en binnenhaven.

2e camperplek bij de watersport vereniging Merwede

Een wandeling door de stad en een goede maaltijd bij de lokale Griek brengt ons weer  bij ons mobiele huis.

Even een medische update, sinds zondag gaat er allen nog een catheter door vlak voor het slapen 👍, het gaat echt allemaal prima weer, donderdag weer even overleg met de verpleegkundige over de voortgang.

Morgen (woensdag) gaan we weer naar huis, vrijdag even Koningsdag vieren met de maten, zaterdag bijkomen en zoals het er nu uitziet gaan we zondag vertrekken richting Eps 👋🏻

1. Nicolette Blok:
    25 april 2018
    Goedemorgen wat een prachtige foto’s en tjee dat jullie zo’n nood weer hebben gehad! Fijn dat alles verder goed gaat en dat jullie naar eps kunnen ! vertrekken 😘😎
  2. Hans en Carla:
    25 april 2018
    Dit is duidelijk waar jullie het voor deden.
    Eigen huis en verkassen wanneer je wil !!
    Super dat het goed met de plas en jullie daardoor terug kunnen naar Eps en jullie oorspronkelijke programma kunnen doen.
    Liefs en tot bels