Montherme

28 mei 2018 - Monthermé, Frankrijk

Omdat de nieuwe locatie maar een goede 50 km verderop ligt zijn we redelijk vroeg in Montherme op de ook weer mooie CP aan de Maas.

Onze plek in Montherme

Even melden bij de havenmeester en we mogen blijven 👍, mooie plek aan de Maas en met stroom voor de koelkast 👍🍺. Het is erg warm weer maar toch besluiten we die middag om “even” een uitgezochte wandeling in de omgeving te doen, Dat blijkt het eerste uur echt heel stevig bergop te gaan totdat de top bereikt wordt met een prachtig uitzicht over Montherme, de moeite waard (achteraf )

De Maas gezien vanaf "Le Roc de Sept Heures " De scherpe bocht in de Maas

Ergens heel ver weg in de diepte kun je de camper zien staan! We dalen af via het bos omdat we ( lees ik) de route niet meer goed kunnen vinden maar komen uiteindelijk wel weer heelhuids beneden, een mooie “wandeling” die volgens de route aanduiding een “gemiddeld” niveau heeft! De volgende met deze aanduiding sla ik even over!  Na een heerlijke douche aan de borrel en dan gaat het hier echt even los met veel onweer en regen, dus eten binnen en op tijd naar bed.

Maandag ochtend is alles weer droog en schijnt de zon weer vol op. De bakker brengt het brood op de CP dus na het ontbijt op weg. Vandaag op die fiets voor een route langs de Somoy, een zijtak van de Maas. Prachtig aangelegde en goed bewegwijzerde fietspaden, gemaakt over het oude stoomspoor van Momterme naar Les Hautes-Rivieres.

de Semoy

We doen de route halverwege en zijn tegen 14:00 weer terug. De rest van de dag relaxen omdat het eigenlijk te warm is om nog wat te gaan doen. De dag besluiten we binnen met een salade omdat het buiten weer hommeles is met onweer en veel regen. Het is nu 22:45, Marjo ligt al in bedje en ik ga er zo achteraan onder het getik van de regen, flitsen van onweer en veel gedonder, wel terusten

1. Hans en Carla:
    29 mei 2018
    Mooie foto's van jullie wandeling en fietstocht.Stoer hoor !!!!
    Hopelijk blijft het onweer jullie niet achtervolgen, anders krijgen jullie een dejavu.
    Liefs van ons
  2. Selma Knulst:
    29 mei 2018
    Klinkt goed allemaal. Een buitje in de nacht is ook niet erg. WC aan inpandig!
    Volgende dag weer het zonnetje.
    Geniet ze.
  3. Selma Knulst:
    29 mei 2018
    Ik zie dat waar jullie nu zitten niet zo ver bij ons vandaan is.
  4. Hans.:
    30 mei 2018
    Wat een pracht foto`s en wat leuk dat Tilly en ik op deze manier mogen mee genieten!!!!We wachten alweer in spanning af op het volgende verslag!!!Genieten jullie maar lekker!!!Dikke knuffel Hans&Tilly.