Tour 2, Rocroy

28 mei 2018 - Rocroi, Frankrijk

De 24ste mei hadden we uitegzocht om weer op pad te gaan, maar juist op die ochtend blijft Marjo achter in bed met buikpijn dus stellen we het vertrek een dagje uit. Tenslotte maakt het ook helemaal niet meer zoveel uit als je alle dagen vrij bent. De volgende  ochtend pakken we de laatste dingen in en rijden we in een stevige mist weg. Niet zo gek na het giga onweer en regen de vorige dag

ag.Mist in Eps

Tegen een uur of 3 rijden we Rocroy binnen ons doel van deze dag, een prachtige stervormige vestingstad waarvan nog vele details en stadswallen behouden zijn gebleven.

Vlag van Rocroy Stervormige vesting van Rocroy

We parkeren op de mooie camperplek en wandelen even naar het leuke stadsplein voor een broodje en  het touristenburo. Tegen de avond loopt de plek redelijk maar gezellig vol en gaan bij ons de luiken bijtijds dicht.

Onze plek in Rocroy

De zaterdag verwelkomt ons met een zonnetje en een heerlijke themperatuur, dus de wandelschoenen aan en op voor de stadswandeling die we afsluiten met een prima lunch op een terras op het plein.

Zondag ochtend gaan we op pad naar de nieuwe plek in Montherme wat aan de Maas ligt, maar eerst nog even een stokbrood scoren in Rocroy waar er vele motorrijders met crossmotoren zich hebben verzameld voor de start van een enduro wedstrijd.

Vertrek van Enduro wedstrijd

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans en Carla:
    29 mei 2018
    Ziet er weer helemaal als vakantie uit !! Mooi weer en mooie plekjes.
    Grappig dat wij nu ook in zo'n zelfde vorm van vestingstad zitten, Torun.
    Veel plezier en tot het volgende bericht