het weer wordt beter

20 mei 2018 - Gorinchem, Nederland

we zijn nu al ruim een week in Eps waar het weer de afgelopen dagen wat beter aan het worden is. Er waren sombere en koude dagen bij terwijl het in Nederland prima weer was, maar zoals zo vaak gezegd "je krijgt wat je toekomt". De bus staat in de garage voor zover dat mogelijk is, hij is toch wat aan de lange kant dus de voorkant moet helaas buiten blijven.

bus in de garage

Maar de afgelopen dagen gaat het een stuk beter hier wat weer betreft, in de ochtend is het nog ff wennen met een graad of 7 maar in de loop van de dag wordt het steeds beter. Dus gaan we ook hier regelmatiger buiten lunchen op ons eigen terras.

Terras Eps

Gisteren 19 mei was het de dag van Harry en Meghan!! Dus dat was een spannende dag voor hun, maar ook voor ons want het was nog maar de vraag  of we dat hier op de televisie konden ontvangen/zien. Maar wat wilde het geval CNN is 1 van de gratis zenders die we kunnen zien dus Marjo blij en de tv om een uur of 10 aan.

tv kijken

Het duurde wel ff voordat er echt wel wat te zien was maar rond het middaguur was het dan zover! Prachtige jurk, een mooi stel en een hoop gezellige familie en vrienden waren getuige van de ceremonie.

Trouwzaal Harry en Meagan de ringen en uiteindelijk was het dan zover GETROUWD!

Vandaag 1e pinksterdag is het in de ochtend wat lichtbewolkt en fris, maar we gaan met wandelbroek en stevige schoenen aan op weg naar de Abdij van Belval voor een flinke wandeling. Halverwege breekt het zonnetje door en wordt het alsnog een heerlijke dag. Beloning na een 10km wandeling is een abdij biertje, gekocht in de winkel bij de abdij, voor het eten.

Belval bier  Doorkijkje

Medische update:

Het gaat om te beginnen super goed met mij, geen last meer van blokkades, dus het loopt weer goed door! Donderdag jl gebeld door het zkh dat er een afspraak staat gepland bij de uroloog op 25 juni, maar dan wel 10 dagen eerder urine inleveren! Omdat ik nog maar medicijnen heb tot 4 juni is er een nieuw recept nodig en de volgende dag wordt ik weer gebeld dat ik ze die middag kan ophalen bij de apotheek in Rijswijk!! Hanneke gevraagd om dat te doen en met de aangetekende post naar hier te sturen wat dezelfde dag nog door haar is geregeld, dank je wel! Het is nu even afwachten wanneer het hier aankomt maar ik verwacht dat dinsdag wel hier. Vrijdag ook gebeld door de continentieverpleegkundige en die geeft aan dat ik mag afbouwen met de catheters tot 0, en allen nog gebruiken indien nodig!

Morgen gaat het hier wat minder goed weer worden maar de verwachting is dat het na woensdag weer beter gaat worden met hogere themperaturen, dus gaan we binnenkort de camper weer inpakken en klaar maken voor vertrek naar ........?

Fijne 2e pinksterdag nog allemaal!

1. Erik:
    21 mei 2018
    Fijn dat je gezondheid weer beter is. Nu nog het weer! Leuk die trip die jullie gemaakt hebben naren deel van de rent van WO I. Hopelijk kunnen we iets regelen om gezamenlijk iets in juni te ondernemen. Ik zei je graag wil ik naar Ieper. Hartelijke groeten uit een het (47/48 graden) India! Erik
  2. Karin:
    21 mei 2018
    Dikke knuffel vanuit hier...ben benieuwd waar jullie heen gaan!
  3. Hans.:
    21 mei 2018
    Fijne trip maar weer!!!we kijken alweer uit naar het volgende reisverslag!!!xxx
  4. Hans en Carla:
    21 mei 2018
    Allemaal goede berichten op het weer na dan, maar ook dat zal zeker goed komen. Voor ons de laatste dag in Krakow en morgen naar het Mazuri gebied. Gindobre en liefs van ons
  5. Arnold en marjo:
    21 mei 2018
    't waren vast mooie dagen daar, goede reis weer morgen en geniet weer van jullie nieuwe plek 😘
  6. Selma Knulst:
    22 mei 2018
    Jammer van het weer, maar dat komt vast goed. en jullie weten. na regen komt ... !
    We kunnen misschien idd iets afspreken voor Brieulles?
    Daar zijn we de laatste twee weken van juni (hopelijk met zon)
    De eerste week van onze vakantie gaan we langzaam die kant uit tuffen met Heinz en bezoeken dan het een en ander. Namen, Hergé Musée, Waterloo, enz

Ben benieuwd naar jullie volgende reisverslag.
    Geniet ze!!
    XX