Terug naar Eps 2

2 oktober 2018 - Le Crotoy, Frankrijk

Zondag 30-9,
omdat het zondag is slapen we uit tot 9:00 uur en doen het rustig aan, het zonnetje is wel op maar de temperatuur staat het ons nog niet toe om buiten te ontbijten.
Koffie en brood binnen dus en als we weer fris gedoucht zijn kunnen we in de korte broek maar wel met een extra vestje, richting de kleine maar zeer gezellige markt in Montsoreau.
Ff een bakkie op een zonnig terrasje en dan wandelen langs het imposante Chateau Montsoreau naar Candes St-Martin waar we lang geleden met Carla en Hans op de camping hebben gestaan.
Terug op het marktplein van Montsoreau vinden we een zonnig terrasplekje voor wat wellicht het laatste buiteneten momentje van dit seizoen zou kunnen zijn, dus nemen we het ervan. Een heerlijke stoof van wildzwijn met pasta, begeleid door een prachtige Loire wijn en ook deze lunch kan niet meer stuk. Voldaan sloffen we terug naar de camping om daar even onderuit uit te buiken.
Wat later wordt de camper een beetje voorbereid op het vertrek morgen, dus luifel in en tafel en stoelen weer onder het bed.
Maandag vertrekken we om 10:00 van de camping, stoppen nog even bij een cave voor een mooie witte Loire wijn en zetten dan koers naar Evreux voor een tussenstop.
We horen op de radio dat de legendarische Charles Aznavour is overleden, dus Frankrijk is weer in rouw!
De uitgezochte CP ligt dicht bij het centrum dus kunnen we te voet naar de imposante kathedraal waar we bij binnenkomst worden verrast met zware orgelmuziek.
Wellicht moet de organist even oefenen omdat hij binnenkort een begrafenis heeft!
Voordeel van zo’n CP dicht bij het centrum is dat je dit allemaal binnen wandelafstand hebt, en mooi is om de volgende ochtend te horen hoe de stad wakker wordt. Nadeel is wel dat het geluid van mensen die heel vroeg hun werk moeten doen zoals containers legen!
Maar zeker ook handig is de grote Cora supermarkt aan de overkant van de weg waar ik na even gebruik te hebben gemaakt van de mooie toiletruimte ook even een stokbrood kan kopen voor het ontbijt.
Na het legen en vullen van de camper gaan we op weg naar Le Crotoy voor onze laatste overnachtingen. In tegenstelling tot een paar maanden geleden is het nu bijna uit gestorven hier maar het weer doet ook niet mee, veel wind en regen.
We zoeken een nog geopend restaurant uit en ik verheug me op het menu met vissoep als voorgerecht en moule frites daarna. Gaat de ,overigens vriendelijke meneer, me vertellen dat hij geen mosselen heeft, hier op een plek aan de kust waar je bijna struikelt overdekt mosselen! Het wordt uiteindelijk na de prima vissoep dan toch wat anders.
We parkeren op de CP waar we al eerder dit jaar hebben gestaan en nemen dezelfde plek, hier heb ik perfecte WiFi zodat ik vanavond Bayern-Ajax kan kijken.
Morgen zou het weer hier weer aangenamer worden en gaan we nog even fietsen en sluiten we deze campertocht af met waar ik ook mee ben begonnen, een “Plateau Fruit de Mer” in onze favoriete plek aan de Somme. Donderdag ochtend sturen we de camper weer naar Eps, de t-shirts, ondergoed en sokken zijn bijna op, de camper moet ook in het sop en de tuin in Eps zal ook weer de nodige aandacht vragen.
Dank jullie allemaal wel voor de lieve en leuke reacties en hopelijk zien we elkaar weer snel in levende lijve.
Liefs Arnold en Marjo

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Erik:
    2 oktober 2018
    Dank voor jullie prachtige verhalen! Tot spoedig
  2. GrePi:
    2 oktober 2018
    Prima verhaal weer, ook zonder de moules!
  3. Selma Knulst:
    2 oktober 2018
    Jullie zomer kan niet meer stuk.
    Vive la France!
  4. Hanneke:
    2 oktober 2018
    Tot snel en dank voor de papieren tour de France. Enne veel plezier vanavond met het kijken.
  5. Nicolette Blok:
    2 oktober 2018
    Genoten van jullie reis en prachtige foto’s goede reis naar eps 😘😘😘
  6. Karin:
    2 oktober 2018
    Mooi om in Eps zo'n fijn camper avontuur af te sluiten...tot gauw xxx
    Bedankt voor alle mooie verhalen/ foto's
  7. Arnold en Marjo:
    2 oktober 2018
    Graag gedaan lieverd en tot snel weer 😘
  8. Arnold en Marjo:
    2 oktober 2018
    Dank jullie wel allemaal en hopelijk tot snel weer 😘
  9. Peet en Fief:
    2 oktober 2018
    Genoten van jullie verhalen! Heel gaaf om jullie zo te volgen! Tot snel, rij voorzichtig! Knuffel Peet & Fief
  10. Rob:
    3 oktober 2018
    Bedankt voor het reis/eet verhaal prachtig en heerlijk👍Een woord genoten van jullie verhaal ☀️☀️☀️🍷
  11. Hans en Carla:
    7 oktober 2018
    Bijgekomen van de 1/2/3 oktober vieringen, weer even jullie reisverhaal lezen.
    Zoveel moois, zoveel indrukken en zoveel lekkers, daar kunnen jullie in Eps nog van nagenieten.
    Tot gauw tot bels en tot dan veel liefs