En route

8 mei 2018 - Le Crotoy, Frankrijk

We hebben speciaal voor vertrek op zondag gekozen omdat dan ook hier de schoolvakantie ten einde is en het vast wat rustiger zal gaan worden aan de kust. Kijk een beetje camperaar gaat goed voorbereid op pad!

Huis afsluiten, de laatste spullen de camper in en om 10:00 “en route” en even voor 12 uur rijden we ons favoriete plekje Le Crotoy binnen. De camperplek waar we zouden willen gaan staan ziet er toch wel wat vol uit en in het dorp krioelt het werkelijk van de mensen? De plek aan de haven waar we zeker niet willen staan puilt werkelijk uit van de campers, wat hebben we over het hoofd gezien. Als snel zijn we er achter dat het dinsdag 8 mei is, Bevrijdingsdag in Frankrijk dus nationale feestdag, en donderdag is het 10 mei Hemelvaartsdag dus ook weer iedereen vrij! We gaan naar een camperplek even buiten het dorp waar we tegen een grote camping aan staan en waar nog plekjes genoeg zijn. Installeren en ff op de fiets naar de haven voor wat schelpen 😋

Bulot eten

Maandag op tijd weer op de fiets naar het dorp, de VVV en de kerk bezoeken. Het mooie aan kerken in vissersplaatsen is vaak dat er in de kerk veel verwijzingen zijn naar de belangrijkste vorm van inkomsten van ooit!

Kerk van Le Crotoy  Plateau Fruits de Mer

dan richting een terras voor het “plateau”, wat weer een heerlijk moment was ( voor mij dan hè 😂). ‘s avonds aan de gebakken schol bij de camper, t was een visrijke dag!

Vandaag (8-5) op de fiets naar St. Valery, met als eerste een stop bij de stoomloc in Crotoy die klaar staat voor vertrek richting St Valery en daarna via prachtige fietspaden naar het  zo’n 15 km verderop gelegen St Valery. Na een wandeling over de boulevard en een pannetje mosselen op het fietsje weer terug naar onze plek die inmiddels redelijk is leeg gelopen. Lezen in het zonnetje zitten en ook een beetje inpakken want na 3 dagen hier wordt het voor ons ook tijd om te verkassen, waarheen is nog de vraag. 😂🌞👋🏻